Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Parczewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu w Parczewie: parczew.praca.gov.pl
Data publikacji strony internetowej: 2014-06-16. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-09-09.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-01-09. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Jacek Kozak, lupa@praca.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 83 355 16 30. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Powiatowy Urząd Pracy znajduje się na pierwszym piętrze przy ul. Bema 2 w Parczewie. Wejście do urzędu znajduje się od strony ulicy Szerokiej. Do budynku prowadzą szerokie chodniki.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Wejściem do urzędu są schody z barierkami na zewnątrz i wewnątrz budynku. Obok wejscia głównego znajduje się winda umożliwiająca dostanie się do urzędu.
Szerokie korytarze oraz wielkość większości pomieszczeń pozwala na manewrowanie wózkiem inwalidzkim.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Oznakowania poziome na schodach. W budynku jest łazienka przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
W Powiatowym Urzędzie Pracy nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed urzędem od strony ulicy Szerokiej znajduje się parking z miejscem dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydawany po odbyciu odpowiedniego szkolenia. Certyfikat wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów. Rodzaje psów asystujących, warunki, jakie powinny spełniać podmioty uprawnione do wydawania certyfikatów oraz pozostałe kwestie zostały określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie wydawania certyfikatów potwierdzających status psa asystującego (Dz. U. z 2010 r. Nr 64, poz. 399).
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Istnieje możliwość sokorzystania z tłumacza online w urzędzie dla osób uprawnionych (głuchych lub słabosłyszących w pokoju nr 7 lub 8). Usługa dostępna w godzinach pracy Urzędu. Informacja na temat tłumacza MIGAM
Umożliwione zostały również inne formy komunikacji z urzędem:
- telefonicznie nr. 83 355 16 30
- fax nr. 83 355 16 30 wew 33
- elektroniczna skrzynka podawcza epuap
- możliwosć składania fomularzy i wniosków elektronicznych przez portal praca.gov.pl
- list tradycyjny
- MMS,SMS na numer tel. 797 428 757
Data przeglądu i aktualizacji deklaracji dostępności:
- 2022-03-22 (deklaracja nie wymagała aktualizacji).
- 2022-11-14 (aktualizacja możliwości kontaktu z urzędem)