Публикатор

Deklaracja dostępności

owiatowy Urząd Pracy w Parczewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony www.parczew.praca.gov.pl

Data publikacji strony internetowej:  2014-06-16. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-01-27

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Jacek Kozak — mejlowo lupa@praca.gov.pl lub telefonicznie 833551630.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępnycyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Problemy z dostępnością strony internetowej możesz zgłosić do Jacka Kozaka na dwa sposoby:

wysłać wiadomośc e-mail na adres lupa@praca.gov.pl
zadzwonić pod numer 83 355 16 30
Jeśli chcesz przesłać wniosek o udostępnienie informacji, która dla Ciebie jest niedostępna albo chcesz przesłać skargę na brak dostępności, skorzystaj z tego samego adresu lub telefonu.

Zgłaszając problem możesz wskazać nam inną formę zapewnienia dostępności, która jest dla Ciebie lepsza. Na przykład poprosić, abyśmy odczytali niedostępny cyfrowo dokument lub opisali zawartość filmu w postaci audiodeskrypcji.

Co powinieneś napisać we wniosku o zapewnienie dostępności? 

podaj Twoje imię i nazwisko, adres, ewentualnie numer telefonu i adres e-mail (jeśli posiadasz),
napisz, jakie bariery utrudniają lub uniemożliwiają Ci dostęp do naszej strony internetowej lub aplikacji,
określ inną formę, w której chcesz otrzymać informację – jeśli masz taką potrzebę,
powiadom nas, jak możemy się z Tobą skontaktować.
Możesz skorztystać z wzoru wniosku o zapewnienie dostępności dostępnego na stronie urzędu.
 
Twój wniosek postaramy się zrealizować w ciągu 7 dni. Jeśli nie zdążymy, poinformujemy Cię o innym terminie, w którym spełnimy Twoje żądanie, najpóźniej w ciągu 2 miesięcy. Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności, zaproponujemy Ci inny sposób dostępu do informacji.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości możesz również wysłać skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Powiatowy Urząd Pracy znajduje się na pierwszym piętrze przy ul. Bema 2 w Parczewie. Wejście do urzędu znajduje się od strony ulicy Szerokiej. Do budynku prowadzą szerokie chodniki.  Po lewej stronie wejścia głównego znajduje się winda.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Wejściem do urzędu są schody z barierkami na zewnątrz  i wewnątrz budynku. Obok wejscia głównego znajduje się winda umożliwiająca dostanie się do urzędu.
Szerokie korytarze oraz wielkość większości pomieszczeń pozwala na manewrowanie wózkiem inwalidzkim.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

Oznakowania poziome na schodach. W budynku jest łazienka przystosowana dla osób niepełnosprawnych w holu obsługi osób.
W Powiatowym Urzędzie Pracy nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla za wyjątkiem pomieszczeń archiwum, sekretariatu i toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przed urzędem od strony ulicy Szerokiej znajduje się publiczny parking z wyznaczonym miejscem dla osób niepełnosprawnych. W pobliżu znajdują się również inne miejsca parkingowe dla niepełnosprwnych: przy ulicy Bema od strony Placu Wolności oraz przu ulicy Żabiej (duży parking) -2 miejca dla osób niepełnosprawnych.

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych dostępnych w używanej przeglądarce.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydawany po odbyciu odpowiedniego szkolenia. Certyfikat wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów. Rodzaje psów asystujących, warunki, jakie powinny spełniać podmioty uprawnione do wydawania certyfikatów oraz pozostałe kwestie zostały określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie wydawania certyfikatów potwierdzających status psa asystującego (Dz. U. z 2010 r. Nr 64, poz. 399).

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Istnieje możliwość sokorzystania z tłumacza online w urzędzie dla osób uprawnionych (głuchych lub słabosłyszących w pokoju nr 7 lub 8). Usługa dostępna w godzinach pracy Urzędu. Informacja na temat tłumacza MIGAM

Umożliwione zostały również inne formy komunikacji z urzędem:

  • telefonicznie nr. 83 355 16 30
  • fax nr. 83 355 16 30 wew 33
  • elektroniczna skrzynka podawcza epuap 
  • możliwosć składania fomularzy i wniosków elektronicznych przez portal praca.gov.pl
  • list tradycyjny
  • e-Doręczenia: AE:PL-65852-64707-UAIFC-2
  • MMS,SMS na numer tel. 797 428 757

Zdjęcie budynku PUP Parczew

Załączniki

Wzór wniosku o zapewnienie dostępności
Wzór wniosku o zapewnienie dostępności.pdf 160 KB
KLAUZULA informacyjna w związku ze składaniem i rozpatrzeniem wniosku o zapewnienie dostępności
KLAUZULA informacyjna w związku ze składaniem i rozpatrzeniem wniosku o zapewnienie dostępności.docx 18 KB

Informacje o publikacji dokumentu