Wydawca treści

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Powiatowy Urząd Pracy w Parczewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu w Parczewie: parczew.praca.gov.pl

Data publikacji strony internetowej: 2014-06-16. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-27.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

 

Oświadczenie sporządzono dnia: 2025-01-13. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe

Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Problemy z dostępnością strony internetowej możesz zgłosić do Jacka Kozaka na dwa sposoby:

  • wysłać wiadomośc e-mail na adres lupa@praca.gov.pl
  • zadzwonić pod numer 83 355 16 30

Jeśli chcesz przesłać wniosek o udostępnienie informacji, która dla Ciebie jest niedostępna albo chcesz przesłać skargę na brak dostępności, skorzystaj z tego samego adresu lub telefonu.

Zgłaszając problem możesz wskazać nam inną formę zapewnienia dostępności, która jest dla Ciebie lepsza. Na przykład poprosić, abyśmy odczytali niedostępny cyfrowo dokument lub opisali zawartość filmu w postaci audiodeskrypcji.

Co powinieneś napisać we wniosku o zapewnienie dostępności? 

  1. podaj Twoje imię i nazwisko, adres, ewentualnie numer telefonu i adres e-mail (jeśli posiadasz),
  2. napisz, jakie bariery utrudniają lub uniemożliwiają Ci dostęp do naszej strony internetowej lub aplikacji,
  3. określ inną formę, w której chcesz otrzymać informację – jeśli masz taką potrzebę,
  4. powiadom nas, jak możemy się z Tobą skontaktować.
Możesz skorztystać z wzoru wniosku o zapewnienie dostępności dostępnego na dole strony.
 

Twój wniosek postaramy się zrealizować w ciągu 7 dni. Jeśli nie zdążymy, poinformujemy Cię o innym terminie, w którym spełnimy Twoje żądanie, najpóźniej w ciągu 2 miesięcy. Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności, zaproponujemy Ci inny sposób dostępu do informacji.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości możesz również wysłać skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Powiatowy Urząd Pracy znajduje się na pierwszym piętrze przy ul. Bema 2 w Parczewie. Wejście do urzędu znajduje się od strony ulicy Szerokiej. Do budynku prowadzą szerokie chodniki. Po lewej stronie wejścia głównego znajduje się winda.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Wejściem do urzędu są schody z barierkami na zewnątrz  i wewnątrz budynku. Obok wejscia głównego znajduje się winda umożliwiająca dostanie się do urzędu.
Szerokie korytarze oraz wielkość większości pomieszczeń pozwala na manewrowanie wózkiem inwalidzkim.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

Oznakowania poziome na schodach. W budynku jest łazienka przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
W Powiatowym Urzędzie Pracy nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla za wyjątkiem pomieszczeń archiwum, sekretariatu i toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przed urzędem od strony ulicy Szerokiej znajduje się publiczny parking z wyznaczonym miejscem dla osób niepełnosprawnych. W pobliżu znajdują się również inne miejsca parkingowe dla niepełnosprwnych: przy ulicy Bema od strony Placu Wolności oraz przu ulicy Żabiej (duzy parking) -2 miejca dal osób niepełnosprawnych.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydawany po odbyciu odpowiedniego szkolenia. Certyfikat wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów. Rodzaje psów asystujących, warunki, jakie powinny spełniać podmioty uprawnione do wydawania certyfikatów oraz pozostałe kwestie zostały określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie wydawania certyfikatów potwierdzających status psa asystującego (Dz. U. z 2010 r. Nr 64, poz. 399).

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Istnieje możliwość sokorzystania z tłumacza online w urzędzie dla osób uprawnionych (głuchych lub słabosłyszących w pokoju nr 7 lub 8). Usługa dostępna w godzinach pracy Urzędu. Informacja na temat tłumacza MIGAM

Umożliwione zostały również inne formy komunikacji z urzędem:

  • telefonicznie nr. 83 355 16 30
  • fax nr. 83 355 16 30 wew 33
  • elektroniczna skrzynka podawcza epuap
  • e-Doręczenia
  • możliwosć składania fomularzy i wniosków elektronicznych przez portal praca.gov.pl
  • list tradycyjny
  • MMS,SMS na numer tel. 797 428 757

Zdjęcie budynku PUP Parczew

Data przeglądu i aktualizacji deklaracji dostępności:

  • 2022-03-22 (deklaracja nie wymagała aktualizacji).
  • 2022-11-14 (aktualizacja możliwości kontaktu z urzędem)
  • 2025-01-13 (aktualizacja treści )

Załączniki

Wzór wniosku o zapewnienie dostępności
Wzór wniosku o zapewnienie dostępności.pdf 160 KB
KLAUZULA informacyjna w związku ze składaniem i rozpatrzeniem wniosku o zapewnienie dostępności
KLAUZULA informacyjna w związku ze składaniem i rozpatrzeniem wniosku o zapewnienie dostępności.docx 18 KB

Informacje o publikacji dokumentu