o ograniczenie wizyt w urzędzie do niezbędnego minimum.
Zalecamy następujące sposoby załatwiania spraw w Powiatowym Urzędzie Pracy w Parczewie:
Sposób 1
Jeżeli możesz, załatw swoją sprawę w urzędzie korzystając z usług elektronicznych.
Korzystając z usług elektronicznych przez Internet możesz m.in.:
- zarejestrować się jako osoba bezrobotna
- Wniosek o przyznanie dodatku aktywizacyjnego
- Wniosek o przyznanie bonu zatrudniowego
- Wniosek o skierowanie na szkolenie
- Wniosek o zawarcie umowy na zorganizowanie stażu
- Zgłoszenie podjęcia pracy
- Zgłoszenia wyjazdu lub braku gotowości do podjęcia pracy
- Wniosek o pozbawienie statusu osoby bezrobotnej
- Zgłoszenie rozpoczęcia/wznowienia działalności gospodarczej
- zarejestrować ofertę pracy,
- przesłać wniosek dot. oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi oraz zezwolenia na pracę sezonową cudzoziemca,
- znaleźć ofertę pracy,
- przesłać pismo do urzędu poprzez:
- platformę ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/sprawy-ogolne/ogolne-sprawy-urzedowe-2/pismo-ogolne-do-podmiotu-publicznego-nowe
- e-mail: lupa@praca.gov.pl
Sposób 2.
Skorzystaj z telefonu bezpośrednio kontaktując się z pracownikiem urzędu zajmującym się Twoją sprawą.
KONTAKT DO URZĘDU PRACY
Telefon +48 (83) 355-16-30; 355-16-29 FAX wew. 33
Numery wewnętrzne:
Staże (pokój nr 5) - wew. 25
Rejestracja i Ewidencja osób bezrobotnych (HOLL) - wew. 35 lub 36
Doradca zawodowy (pokój nr 7) - wew. 27
Dotacje i doposażenia stanowiska pracy (pok. 13) - wew. 41
Zatrudnienie cudzoziemców (pok 14, pok. 15) - wew. 42
Pośrednictwo pracy (pok. 15) - wew. 43
Szkolenia, KFS, Prace Interwencyjne, roboty publiczne (pok. 16) - wew. 44
Bon zasiedleniowy, ban zatrudnieniowy, dofinansowanie wynagrodzenia pow. 50 r.ż. (pok6) - wew. 26
Można kontaktować się również mailowo, dane kontaktowa znajdziesz tutaj
Sposób 3 - wizyta w urzędzie
UWAGA - Prosimy o dezynfekcję rąk po wejściu do urzędu (dozownik na ścianie po prawej stronie po wejściu schodami na piętro) i zakładanie maseczek, osoby bez maseczek ne będą obsługiwane.
Jeżeli uważasz że załatwienie Twojej sprawy wymaga osobistej wizyty w urzędzie i jest to możliwe umów telefonicznie godzinę swojej wizyty z odpowiednim pracownikiem urzędu. Wcześniejsze umówienie wizyty usprawni jej realizację. Numery telefonów w pkt. 2.(powyżej)
W przypadku konieczności dostarczenia do urzędu dokumentów nie wymagających potwierdzenia dostarczenia informujemy, że za pierwszymi drzwiami wejściowymi w przedsionku po lewej stronie znajduje się skrzynka na dokumenty do której należy wrzucać korespondencję skierowaną do urzędu.
Przy wizycie w Urzędzie pamiętaj, że przy jednym stanowisku obsługi może znajdować się tylko jedna obsługiwana osoba.
Jeżeli zaobserwowałeś u siebie objawy wskazujące na zarażenie koronawirusem zadzwoń na infolinię 800 190 590.
Dowiedz się więcej o koronawirusie: www.gov.pl/koronawirus https://www.youtube.com/watch?v=bO2swTJBj0s
Profil zaufany
Aby skutecznie załatwić sprawę w urzędzie przy wykorzystaniu usług elektronicznych opisanych wyżej, musisz potwierdzić swoją tożsamość, np. za pomocą profilu zaufanego.
Być może jesteś już w gronie ponad 5 milionów Polaków, którzy posiadają taki profil.
Jeżeli jednak nie posiadasz profilu zaufanego, to korzystając z usług bankowości elektronicznej oferowanych przez Twój bank, możesz w prosty sposób taki profil założyć bez wychodzenia z domu, gdyż Twoja tożsamość została już zweryfikowana przez bank.
W celu utworzenia profilu zaufanego po zalogowaniu się na stronie Twojego banku odszukaj sekcji dotyczącej zakładania takiego profilu.
Więcej informacji na temat profilu zaufanego.
UBEZPIECZENIE ZDROWOTNE
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. "O świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych" (Dz.U. z 2018 r. poz. 1510 ze zm.), do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej uprawnione są wszystkie osoby posiadające obywatelstwo polskie i miejsce zamieszkania w Polsce, które spełniają kryterium dochodowe z ustawy o pomocy społecznej - na podstawie decyzji wójta (burmistrza, prezydenta) przez okres 90 dni, po złożeniu w tej sprawie indywidualnego wniosku.
Istnieje również możliwość ubezpieczenia zdrowotnego jako członka rodziny - więcej informacji na stronie ZUS.
Informujemy, że zgodnie z Ustawą z dnia 2.03.2020 o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID–19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 374) w przypadku podejrzenia zarażenia lub zarażenia koronawirusem opieka medyczna jest bezpłatna i nie ma potrzeby z tego tytułu rejestrowania się w Urzędzie Pracy celem uzyskania ubezpieczenia zdrowotnego.
W związku z powyższym prosimy o rozważenie tej informacji i powstrzymania się od rejestracji w powiatowym urzędzie pracy w celu m.in. uzyskania uprawnienia do korzystania z ubezpieczenia zdrowotnego.
Ponadto osoby ubiegające się o nadanie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy mogą złożyć wniosek w postaci elektronicznej do właściwego powiatowego urzędu pracy korzystając z systemu Praca.gov.pl (https://www.praca.gov.pl).
Możliwe są dwie ścieżki postępowania.
- Pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy. Osoba otrzyma na konto w Praca.gov.pl decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku w postaci elektronicznej.
- Prerejestracja, która polega na złożeniu do urzędu pracy wniosku w postaci elektronicznej. W tej sytuacji osoba ma możliwość umówienia się do urzędu pracy w dogodnym terminie w celu potwierdzenia poprawności przekazanych danych i dostarczenia załączników.