Nabór wniosków na roboty publiczne

Powiatowy Urząd Pracy w Parczewie
informuje o możliwości składania
wniosków o zorganizowanie robót publicznych
od 22.01.2025 r. do wyczerpania środków na ten cel
 
Roboty publiczne
oznaczają zatrudnienie osoby bezrobotnej przez Organizatora lub Pracodawcę na podstawie umowy o pracę, które nastąpiło w wyniku umowy zawartej między Organizatorem lub Pracodawcą a Powiatowym Urzędzie Pracy w Parczewie. Roboty publiczne mogą być organizowane przez powiaty, gminy, organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej a także spółki wodne i ich związki, jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków.

Organizator robót publicznych może wskazać Pracodawcę, u którego będą wykonywane roboty publiczne.
 
Organizator składa wniosek o zorganizowanie robót publicznych do Powiatowego Urzędu Pracy właściwego ze względu na miejsce wykonywania tych robót.
 
Zgodnie z art. 56 a ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy Wnioskodawca zobowiązany jest zatrudnić w pierwszej kolejności bezrobotnych będących dłużnikami alimentacyjnymi.

Wnioski na roboty publiczne może złożyć Wnioskodawca, który po okresie refundacji robót publicznych, deklaruje dalsze zatrudnienie osoby bezrobotnej skierowanej przez Powiatowy Urząd Pracy w Parczewie na okres wymagany w zależności od okresu trwania refundacji. (Roboty publiczne trwające maksymalnie 3 miesiące - dalsze zatrudnienie na minimum kolejne 3 miesiące).
 
Okres refundacji

Maksymalnie do 3 miesięcy
*zwrot refundacji za ostatni miesiąc musi zakończyć się w 2025 roku
 
Zatrudnienie po okresie refundacji na okres kolejnych 3 miesięcy na podstawie umowy o pracę minimalnie w połowie wymiaru czasu pracy i więcej.
 
Źródło finansowania
  • Fundusz Pracy
  • Program Regionalny „Aktywizacja zawodowa osób długotrwale bezrobotnych"
Wysokość refundacji
Powiatowy Urząd Pracy w Parczewie zwraca Organizatorowi lub Pracodawcy organizującemu roboty publiczne część poniesionych kosztów wynagrodzenia i nagród zatrudnionego bezrobotnego w pełnym wymiarze czasu pracy oraz część składki na ubezpieczenie społeczne opłacaną przez Organizatora lub Pracodawcę (składka emerytalna, rentowa i wypadkowa)* od refundowanego wynagrodzenia za pełny miesiąc.
*uzależniona od wysokości składki na ubezpieczenie wypadkowe opłacone przez Organizatora lub Pracodawcę, która jest zróżnicowana (od 0,67 % do 3,60 % lub inna ustalona przez ZUS).

Rekomendowana wysokość refundacji kosztów za zatrudnienie osoby bezrobotnej to kwota 2.200,00 zł + składka społeczna od tej kwoty (ok. 7.500,00 zł przez maksymalny okres 3 miesięcy robót publicznych)
 
WAŻNE!
Wniosek należy złożyć do tut. Urzędu zanim Organizator lub Pracodawca zatrudni osobę bezrobotną. Dopiero po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku przez Urząd i podpisaniu z PUP umowy określającej warunki organizacji robót publicznych, możliwe jest zatrudnienie osoby bezrobotnej.
 
Wniosek o zorganizowanie robót publicznych wraz z załącznikami znajduję się do pobrania poniżej w załączeniu lub na stronie internetowej PUP w Parczewie t. j.: https://parczew.praca.gov.pl/ zakładka Urząd --> Dokumenty do pobrania --> Roboty publiczne
 
Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Parczewie ul. Bema 2, 21-200 Parczew w pokoju nr 15 w godzinach 07.30-15.30 lub do skrzynki na dokumenty w wejściu do tut. Urzędu po lewej stronie lub przesłać pocztą na adres Powiatowego Urzędu Pracy w Parczewie tj. ul. Bema 2, 21-200 Parczew.
 
 
Szczegółowe informacje o warunkach organizacji robót publicznych
 udziela Iwona Kowalczuk – Pośrednik pracy
w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Parczewie w pok. nr 15
lub pod nr tel. 83 3551630 wew. 43 lub kom. 453 037 791
e-mail: i.kowalczuk@parczew.praca.gov.pl

 
ZAPRASZAMY DO SKŁADANIA WNIOSKÓW


 

Załączniki

(1)Wniosek o organizację robot publicznych 2025
(1)Wniosek o organizację robot publicznych 2025.doc 219 KB
(7)Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
(7)Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 384 KB

Informacje o publikacji dokumentu