Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Parczewie na podstawie art. 15 zzb. ustawy z dnia 2 marca 2020 o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, ogłasza od dnia 15.04.2020 r. nabór wniosków dotyczących dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19.
UWAGA!
Nabór wniosków trwa w trybie ciągłym do dnia ogłoszenia zakończenia naboru
przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy.
WAŻNE dofinanowanie przysługuje od miesiąca złożenia wniosku, dlatego we wniosku złożonym w lipcu należy wpisać wnioskowane dofinansowanie od miesiąca lipca.
Nabór wniosków trwa w trybie ciągłym do dnia ogłoszenia zakończenia naboru
przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy.
WAŻNE dofinanowanie przysługuje od miesiąca złożenia wniosku, dlatego we wniosku złożonym w lipcu należy wpisać wnioskowane dofinansowanie od miesiąca lipca.
Dofinansowanie lub rezygnacja z dochodzenia odsetek przy zwrocie dofinansowania wykorzystanego niezgodnie z przeznaczeniem stanowią pomoc publiczną mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o której mowa w Sekcji 3.1 Komunikatu Komisji – Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (Dz. Urz. UE C 91 I/1 z 20.03.2020 r. ze zm.)
Pomoc może być udzielona pod warunkiem, że:
1. Przedsiębiorca na dzień 31 grudnia 2019 r. nie spełniał kryteriów przedsiębiorstwa znajdującego się w trudnej sytuacji w rozumieniu art. 2 pkt 18 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014 r. ze zm.);
Wsparcie będzie udzielane zgodnie z zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców.
WAŻNE !
Mikroprzedsiębiorca, który skorzysta z instrumentu w postaci pożyczki (art. 15 zzd - 5 tys.), może skorzystać z niniejszego instrumentu (art.15zzb), pod warunkiem, że nie wykorzysta kwoty pożyczki na finansowanie wynagrodzeń i składek tych samych pracowników.
Dopuszczalne jest skorzystanie z dofinansowania wynagrodzeń pracowników z innych źródeł publicznych, przy jednoczesnym ubieganiu się o niniejsze dofinansowanie pod warunkiem, że nie dotyczy ono wyngrodzeń tych samych pracowników.
Aby uzyskać dofinansowanie przedsiębiorca powinien złożyć wniosek o udzielenie dofinansowania drogą elektroniczną, po uprzednim zalogowaniu poprzez serwis usług elektronicznych praca.gov.pl
Wniosek wraz z załącznikami: jest dostępny pod adresem
https://parczew.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzb-wynagrodzenia
Załącznik nr 1 do Wniosku - Wzór formularza pomocy publicznej,
- Załącznik nr 2 do Wniosku – Wykaz pracowników zawierający imienną listę pracowników objętych umową oraz 3 kalkulatory:
- Kalkulator spadku obrotów,
- Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów o pracę - uwaga we wniosku złożonym w miesiącu lipcu, należy podać kwoty wynagrodzeń wg stanu na ostatni dzień lipca
- Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów innych niż umowa o pracę, np. umowa zlecenia - uwaga we wniosku złożonym w lipcu należy podać kwoty wynagrodzeń wg stanu na ostatni dzień lipca
- Umowę UWAGA! zał. nr 2 do umowy należy wydrukować, wypełnić (za piewrszy miesiąc dofinansowania), podpisać . Prosimy nie drukować całego pliku umowy i jej nie podpisywać odręcznie (za wyjątkiem gdy wniosek składany jest w wersji papierowej). W załączniku nr 2 do umowy, prosimy o podawanie liczby zatrudnionych pracowników w danym miesiącu objętych umową w przeliczeniu na pełne etaty (z dokładnością do 2 miejsc po przecinku).
- kopię pełnomocnictwa jeżeli dotyczy (plik w formacie jpg, pdf),
- kopię umowy spółki cywilnej jeżeli dotyczy (plik w formacie jpg, pdf).
Złożenie wniosku w formie elektronicznej wymaga posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.
Szczegółowe informacje oraz wzory dokumentów, w tym wniosku, instrukcji wypełniania wniosku i druk umowy o dofinansowanie zamieszczone są na stronie Powiatowego Urzędu Pracy w Parczewie: https://parczew.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzb-wynagrodzenia
W sytuacjach wyjątkowych, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu z pracownikiem Urzędu, wniosek wraz z załącznikami i umową w wersji papierowej można złożyć do „skrzynki na dokumenty" znajdującej się w głównym wejściu (w przedsionku) do Urzędu w godzinach od 08.00 do 15.00 lub wysłać pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Parczewie, ul. Bema 2, 21 -200 Parczew. Wszystkie składane dokumenty powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem. Podpisaną umowę należy złożyć w 2 egzemplarzach. W związku z powyższym proszę wziąć pod uwagę iż czas rozpatrzenia wniosku w wersji papierowej ulegnie wydłużeniu.
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt telefoniczny pod nr tel. 833551630 wew. 44